Facebook Instagram Portfolio Photoshoots Hverdag Reiser

Juicer



Jeg har lenge tenkt p kjpe meg juicer, men s kjpte jeg meg en blender. Men etter ha lest mer og mer og juicing s mtte jeg bare gi etter kjpe meg en. S kommer sikkert til plage dere med bde oppskrifter og fakta om juicing framover.

Normalt sett gr fibrene fra frukt og grnt gjennom kroppens system uten frigjre nringstoffene til kroppen vr, men nr vi juice frukt og grnnsaker frigjres nringstoffene seg fra fibrene og vi er i stand til drikke svrt konsentrert nringsstoffer som deltar i blodomlpet vrt ganske raskt. Dette er hoved grunnen til at jeg kjpte meg denne maskinen, her kommer noen flere:

- Overskudd av energi, og bedre nattesvn

- Bra for huden

- Forebyggende mot mange kroniske sykdommer som alzheiemer, kreft og hjertesykdommer.

- Nr du juice maten eliminere man fibrene fra mat, og du redusere fordyelsen til nesten null. Ca 90 % av antioksidantene er i juicen, og ikke i fibrene av frukten.

- Br juice 70% grnnsaker og 30 % frukt. Akuratt som i et sunt kosthold br vi ogs her konsumere en variasjon mellom frukt og grnt.

- Stopper hungeren, for kroppen fr det den leter etter.

- God og smakfull mte f i seg de anbefalte 5 om dagen.

- Bra for vektreduksjon

- Fersk juice gir proteiner, karbohydrater, essensielle fettsyrer, vitaminer, mineraler og andre nringsstoffer avgjrende for god helse.

Her er dagens eksempel:

Nr man spiser en r gulerot, er man bare i stand til oppta 1% av den tilgjenngelige beta carotenen. Menst nr en gulerot er juicet, og man tar bort fibrene, er det mulig oppta nesten 100% av beta carotenen.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits